Ny exit ordning og aksjeavgifter vedtatt i går

Av:   |  Publisert: 2. mars 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årsmøte i klubben og Generalforsamling i drift i går! Pga kulda måtte vi flytte inn i kafeen. Les mer i saken

Gårsdagens Generalforsamling og årsmøte ble flyttet inn i kafeen pga sterk kulde og uten muliget til å få opp temperaturen i låven. Drøye 30 stk møtte på årets møter.

Protokoller vil bli lagt ut i dokumentarkivet så raskt det er klart.

Vi oppsummerer kort her om den nye exitordningen for spillere fylt 75 år samt om årets kontingenter som ble vedtatt.

Styret i Hakadal Golfdrift hadde følgende forsalg oppe som gikk enstemmig gjennom.

Sak 9 – Innkomne forslag

Aksje exit endring.
Styret i Hakadal Golfdrift foreslår følgende endring i exitordningen: Fra 01.03.2018 kan aksjonærer som fyller 75 år avstå fra bindingstiden på 2 år og vanlig regel på 31.12 gjelder for oppsigelse/tilbakelevering. Ordningen gjelder ikke for de som allerede har tatt aksjeexit før 01.03.2018.

Begrunnelse: Veldig mange «sikrer» seg i en alder av 72-74 år og tar aksjeexit for sikkerhetsskyld i tilfelle helsa skulle endre seg ila bindingstiden på 2 år. Dette vil gjøre det bedre for aksjeeiere i nevnte alder og at man kan ta år for år når man kommer opp i 75 år.

Forslaget til årsavgifter for aksjonærer ble også enstemmig vedtatt og golfdrift hadde i tillegg informasjon om priser og typer medlemskap man kan velge.  Egen epost til alle medlemmer vil komme hvor vi redegjør for hvilke muligheter du kan velge mellom ift hva som passer ditt aktivitetsnivå.

Årsavgifter 2018:

Fritt spill voksen:
* 20-21 år eller student                        - kr. 3115,-  (+ avgift NGF 385,-)
* Aksjonærer 22-25 år:                        - kr. 5515,-  (+ avgift NGF 385,-)
* Aksjonærer <26 år:                           - kr. 6915,-  (+ avgift NGF 385,-)
Fritt spill aksjonærer junior/ungdom:
* 0-15 år                         - kr. 1500,-  (inkl. avgift NGF)
* 16-19 år                       - kr. 2500,-  (inkl. avgift NGF)

Familierabatt fritt spill:
2 voksne aksjonærer har barn i husstanden inkludert med fritt spill på hovedbanen (0-19 år) i avgiften

Per Håvard Fredrikstad og Arne Hvidsten ledet forsamlingen gjennom årsmøtet på sedvanlig godt vis og Gro Mathiesen loset oss som vanlig begge møtene gjennom tall og budsjetter og alt ble som vanlig godkjent.

Pga sterk kulde ble møtene flyttet til kafeen i år. Vannet var fryst i kafeen men Gro og Marte bar vann, lagde god kaffe og  serverte deilige kaker i pausen mellom møtene.