Ola Hjort fra Hakadal Golfklubb ble Norgesmester i Golf

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 9. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ola Hjort, Jens Køste og Fride Hjort var kvalifisert til NM senior som ble spilt på Byneset i Trondheim i helgen. Les mer i saken!

Ola Hjort og kona Fride Hjort ble medlemmer i Hakadal i år og Ola ble da til og med Norgesmester i første forsøk i klassen over 60 år som medlem i Hakadal:-) Det skal jo sies at Ola ikke er helt fersk som Norgesmester da dette var den fjerde pokalen han vant som Norgesmester i Golf. Ola har pr tiden 0,5 i hcp og spiller mye på seniorturen i tillegg til mange runder med kona Fride her i Hakadal. Fride ble nummer 3 i årets senior NM på Byneset og er vel få par som spiller så mye golf og i tillegg god golf som Fride og Ola.

Jens Køste var også med i seniorklassen 50-59 år og ble til slutt nummer 23 etter å ha slått Mini Jacobsen med ett slag i den tøffeste seniorklassen og vi alle hyller jo Jens som alltid er med i toppen når han spiller golf i regi av Hakadal.

Ola Hjort som står i midten på bildet er da selvsagt som Norgesmester kvalifisert til å spille for Hakadal i lagmesterskapet i år som spilles på enten Skjeberg eller vestfold. Vi har jo en friplass til årets klubbmester som ble Øivind Karlsen i fjor. På tirsdag spilles det egen kvalifisering om de 2 neste plassene samt de 4 plassene om å delta for Hakadal i 3 divisjon. Med Ola og Øivind samt 2 andre gode spillere som blir med videre har vi håp om å komme oss opp i 1 divisjon igjen med "hovedlaget"
Klarer vi det skal vi søke om å få arrangere 1 divisjon her i Hakadal neste år!

Alle NM resultater fra Byneset finner du her: