Utvidet booking på drivingrangen

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 28. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fra og med akkurat nå kan du booke deg inn 20 og 20 minutter på rangen.

Samme Koronaregler gjelder og les deg godt opp på disse.
Nå kan du da booke deg inn f-eks kl 10:00 en dag du har utgang kl 10:30.

Man har fortsatt bare 4 plasser på hver siden av rangen men trenger du en time til trening booker du 3 ganger 20 min. Fortsatt 4 plasser for hver booking så plassen er ikke tatt om en person har booket seg inn kl 15:00. Da er det tre ledige plasser på annenhver matte.

Til info: I går var VVS gutta her og koblet opp nye spredere på alle de backteene vi bygde for noen år siden og koblet på vannet som funket veldig. Også på de to nye Anstein lagde tidligere i år. Så raskt vi får tak i god vekstjord legger vi dette og sår og er vi heldige har vi teestedene klart ila juni.

Kom mai du skjønne milde
Ja, det gjenstår å se men det kan spøke for åpning av backnine i helgen da det de to siste dagene har variert mellom snø, sludd og MYE regn. front tåler det men ikke noen hull på back dessverre. Ikke noe bedre at det blir frost i morgen og torsdag. Vi vil i morgen ca kl 12 ta en avgjørelse om vi utsetter åpningen av alle 18 hullene.

Vær ditt ansvar bevisst
Smittefaren har ikke blitt mindre fordi om myndighetene åpner for å kunne drive idrettslig aktivitet med restriksjoner. Vi praktiserer maks 4 personer og minimum 2 meters avstand i alle tilfeller! ( vi er litt strengere pga størrelsen på rangen)

Vi påpeker at det er viktig at alle må følge disse reglene -uavhengig av hva du personlig måtte mene om nødvendigheten av den enkelte regelen. Det er viktig at vi minimerer risikoen for smitte, og unngår at noe kan slå tilbake på oss golfere og forårsake at golfanleggene blir stengt igjen!

Regler for bruk av Driving Range

• Personer som er smittet av Korona, sitter i karantene eller som har generelle sykdoms symptomer holder seg borte fra anlegget.
  • Spill på driving range må bookes i Golfbox i en time av gangen
  • Ankom anlegget tidligst 5 minutter før din tid, og forlat området når du er ferdig.
  • Ballmaskinen tar vanlig bankkort og rangekort kjøpt i Proshop i fjor. ( er du tom på rangekortet send kortnummer til torve@hakadalgolf.no så fyller vi på for deg.
  • Maks 2 grupper á 4 personer om gangen på driving range: fire spillere til høyre og fire spillere til venstre.
  • Baller og bøtter håndteres på en slik måte at du bruker hanske ved hent av bøtte med baller. Baller får du ut uten å "ta" på ballmaskinen da både kredittkort og rangekort er sømløst. Om du kan, ta gjerne med egen bøtte.
  • Bruk antiback som står i ballbua når du leverer bøtten tilbake etter bruk
  • Unngå å berøre ballene med hendene –bruk køllen og/eller bena.
  • Kun eget medbragt utstyr og Ingen bytting av utstyr!
  • Brudd på reglene medfører bortvisning og stenging av rangen.
  • Søppelkasser er stengt. Søppel tas med i egen golfbag.
  • Ikke lov å samles i grupper på parkeringsplassen eller andre steder på anlegget.
  • All aktivitet skal forhåndsbestilles -ikke stikk innom, slik at vi unngår store grupper mennesker, og kan kontrollere de som er her. Skal du ha med et familemedlem må også denne bookes da den inngår i antallet på rangen.

Som sagt; spesielle tider krever spesielle tiltak, men dette kommer til å gå helt fint :-)
God trening og vær ditt ansvar bevisst.