Stormøte med over 180 deltakere i dag ang Korona situasjonen

Av:   |  Publisert: 31. mars 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Blir det 17 mai golf i år? Les mer i saken

Nå oppdatert med NGF sin presentasjon i denne linken 01.04.20

Vi har i dag deltatt på et digitalt møte med litt i overkant av 180 deltagere som brenner for å åpne golfbanene så raskt det lar seg gjøre uten å øke faren for smittespredning.

Egil Hatling, ny styreleder i NGF ledet møtet og var veldig tydelig på at vi må ta denne smittedugnaden sammen, samtidig som han var like tydelig på at samarbeidet med myndighetene var utrolig viktig og at golfen ikke lager sine egne regler uten å "spille på lag"

Slik vi oppfattet møtet er både Hatling og Generalsekretær Tor Anders Hansen ivrige i å kommunisere fakta til NIF og helsemyndigheter at golf kan være en flott aktivitet å komme igang med så raskt som mulig.

NGF har styremøte nå i ettermiddag/kveld og jobber hardt for at vi skal få komme igang med golf igjen velsignet av myndighetene.

Noen baner er åpne med lokal velsignelse og ære være dem som går i bresjen for oss andre. Noen baner ( Solum og Herdla) er blitt stengt av Politiet. Vi skjønner og forstår at NGF må handle som de har gjort og forstår også de som har klart å holde åpent etter anbefalinger fra lokale myndigheter og takker disse banene for godt lokal arbeid og NGF får også stor takk for måten de håndterer situasjonen fra oss.

Sandnes ( Bærheim Golf )har smekkfull bane hver dag for tiden men har laget nødvendige restriksjoner som spillerne og lokalbefolkningen lever godt med. Logg deg gjerne på golfbox og prøv å bestill en starttid på Sandnes så ser du hvilken meding du får.

Vi tok noen bilder av dagens nettmøtepresentasjon du kan se under og blir spennende i dagene fremover om de banene som kunne vært åpen nå får anledning til og åpne snart.

Vi kommer tilbake med mer informasjon så raskt vi har noe å melde!

Vi kan melde at vår bane ser bra ut til tross for en vinter med mye snø og is av og på annen hver uke! Anstein har som vanlig vært "på" i hele vinter og vi har mista tellinga over hvor mange ganger snø og is er fjernet og håpet er at vi kan åpne rundt 1. mai pluss minus.

Rangetrening og kursing er foreløpig ikke mulig pga smittefaren og anbefalinger fra NGF og myndighetene følges av oss.

Vi taper ikke like mye som andre baner som normalt har åpent nå men vi har regnet litt på dette og drøye 100 000 i tapte rangeinntekter er det som rammer oss foreløpig. Det vil jo få konsekvenser for budsjettet og planlagte aktiviteter men vi er som vanlig optimster og kanskje kan vi sammen lage en spleis som dekker dette tapet?

Vi har selvfølgelig meldt inn sannsynlig tap via våre kanaler i idretten men langt ifra sikkert med noe støtte på dette tapet.

Vi tok noen skjermdumper under stormøtet i dag og legger det under for spesielt interesserte