Stor helg for konkurranse

Av: Øivind Karlsen  |  Publisert: 23. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Flere av våre beste deltok på Mid Am NM og Østlandstour denne helgen.

Vi hadde med 3 stk på Mid Am NM i vestfold og 2 stk på Østlandstouren i Aurskog Høland

Mid-Am NM på Nøtterøy
Hakadal stilte med 3 spillere her, en i klassen 25-39 år og to i klassen over 40 år.
Håkon Svenneby spilte i klassen 25-39 år og plasserte seg på en fin 10 plass av 58 spillere
Ola Hjorth vår regjerende norgesmester i klassen 65 + av året gikk på 77-83, og plasserte seg høyest av Hakadal spillerne over 40 år på en 18 plass.
Sigurd Eriksen hadde en tøff dag første runde, og det kom ett uvær med mye regn og kraftig vind uten like når han var på siste hullet.
Han kunne fortelle at 2 OB og en ut fra bunker ikke var med på å sikkre en god score den dagen, han fikk en 14 på det hullet alene. Sigurd fortalte at han håpet på at han ikke ble stoppet på vei hjem, for å forklare seg i nettoen ville vært vanskelig mente han. Kom tilbake på dag to og spilte seg god oppover listene. Han lå på 53 plass etter dag en og ente opp på del 22 plass, hvor han klatrer op 21 plasser med en 70 runde.

Håkon Svenneby          Sigurd Eriksen              Ola Hjorth

Østlandstour

På Romerike GK spilte de Østlandstour i helgen der Jostein Olsen og Anders Grasdal deltok.
Begge hadde ett mål om å få en av de to plassene til NM neste uke.

Romerike GK, er ikke en lang bane, men den er trang og alle greener er små.
Med mange trange fairways og problemer som lurer rundt alle hjørner, skal man være kirurgisk presis på alle slag.
Denne banen straffer deg stort om ballen ikke er i spill til en hver tid.

Jostein startet første dag veldig bra og ledet etter første dag med å gå banen på 67 slag -6.
Anders slet seg gjennom runden og kom inn på 79 slag og lå nede på 54 plass.
Dag to, spilte Anders en god 70 runde -2 og slo seg opp 27 plasser til en delt 27 plass.
Jostein derimot falt nedover listen da han startet med boogies på hull en og to, dernest slo han tilbake med to birdies.
Hull 8 gikk han på en tripple når en schank sendte ballen ut i det høye gresset, hvor han nesten ikke fikk ut ballen.
Da skulle opphentingen starte, siden han ikke hadde noe å tape, men gikk på ett par boogies til under veis, men også en eagle. Kom inn til slutt med en 76 runde, men desverre falt han ned til en delt 15 plass.
Jostein var førnøyd med spillet som sådan, men noe marginer i mot seg, så beit banen tilbake.
Jostein er klar for NM kval på onsdag, der han har fått bekreftet plass, så da ønsker vi han lykke til, da det er 6 plasser som kvalifiserer seg til NM spill.

Jostein Olsen                     Anders Grasdal

Vi gratulerer alle som deltok i regi av Hakadal GK, og ønsker dem videre lykke til i sesongen.

Ledertavle Østlandstouren
Ledertavle Mid-AM NM

NM herrer og damer 27-30 Juni
Anders Grasdal, Håkon Svenneby og Finn Morten Engzelius står på reserve listen til NM

Onsdagskval til NM:
Jostein Olsen, Håkon Svenneby, Anders Grasdal og Anders Nummedal er påmeldt til kval.
Om alle kommer med gjenstår å se, men vi krysser fingrene for vi stiller så strekt som mulig.

Påmeldingsliste til kvalifisering
Påmeldingsliste til NM