Siste spilledag blir søndag 13 oktober!

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 25. september 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Aas Gaard Golfpark stenger for sesongen mandag 14. oktober. Den tradisjonsrike avslutningsturneringen, Presidents Cup, spilles dagen før, lørdag 12. oktober, med fellesstart kl. 12. Vi har lagt bak oss en fantastisk sesong med imponerende 24 000 runder spilt, mot 16 000 på samme tid i fjor. Totalt bikker vi over 30 000 runder i år, en rekord for klubben.

Golfbanen har hatt en svært aktiv sesong, til tross for varierende værforhold. Spesielt imponerende er den økningen i antall spilte runder. Med turneringene inkludert, setter vi ny rekord på over 30 000 runder – et tall vi er veldig stolte av.

Etter siste spilledag den 13. oktober trenger banemannskapet tid til å forberede banen for vinteren. Det er mye arbeid som må gjøres for å sikre banen til neste sesong, og vi starter allerede 14. oktober med å blåse vannet ut av vannrør og spredere, noe som gjør det usikkert å oppholde seg på banen. Vi skal også gjennomføre dyplufting av greener og utslagssteder, og vi håper at frosten holder seg unna til vi er ferdige med dette viktige arbeidet.

På grunn av de våte forholdene vil det ikke være mulig å leie golfbiler resten av sesongen. Vi oppfordrer alle til å nyte de siste drøye to ukene av golfsesongen og ønsker en god høst og vinter før vi sees igjen til våren.