Riis Bilglass Lagmesterskap 2022

Av: Øivind Karlsen  |  Publisert: 20. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Best kjent som senior "lagNm" gikk av stabelen i helgen

Hakadal GK hadde 3 lag med i Riis Bilglass Lagmesterskapet 2022.
I år var det to lag på Elverum GK og ett lag på Nes GK.

Feedback fra 1 laget i 2 divisjon på Nes GK:
Foruten om at vi skulle spille golf og kose oss, var vårt førte mål å prøve å rykke opp til 1 div for neste år.
Vi hadde en helt ok første dag men med mye vind på Nes er banen en reell utfordring. pappkrus og løv kom inn i lav høyde på banen og ballen fikk mye juling i vinden. Nes GK hadde rullet greenene og med mange pin plasseringer som var plassert veldig ugunstig, så da slet de aller fleste med at ballen ikke kom til ro og faktisk blåste av greenene. Siden vi ikke hadde så mange birdie putter samtidig i ballene, ble vi raskt redde for å putte for hardt. Laget kom inn med en score på +2 etter ferdigspilt fourball (bestball).
Jens og Øivind spilte dagen på par og Thomas og Raymond kom inn på +2.
Det var to lag som dro alvorlig i fra, og hadde forholdsvis -6 og - 7 i banken etter første dag.
Vi lå etter dag 1 på 5 plass av 13 lag.
Nes GK tok til fornuften og satt gode flaggplasseringer på dag 2 etter mye klaging fra lag og spillere.
Vi gikk ut med krommet nakke og tenkte at vi skulle se hva som kunne gjøres og mente at 3 tellende runder på 70 tallet skulle få oss opp på resultatlistene. Laget ble bokført med tellende runder på 72,76 og 77 som viste seg å bli 3 slag for mye for å rykke opp. og vi kom "top of the rest" på en tredje plass.
Vi er fornøyde med helgen, men opprykk til 1 divisjon glapp dessverre med noen få slag for oss i år.

Resultatliste fra Nes
Jens Køste
Thomas Astrup
Raynond Lohr
Øivind Karlsen
Reserve Morten Bakken

Feedback fra 2 laget herrer 3 div på Eleverum.
Tore og Johnny spilte en hyggelig innspillsrunde på fredag. Greit å bli litt kjent med banen.
Det var fantastiske forhold på banen.
Det var spådd en god del vind denne helgen, og det stemte. Til tider ganske utfordrende forhold.
På lørdag var det fourball med Svein Eng og Rune Olsen (76 slag),
og Tore Steen og Johnny Engebretsen (78 slag).
Etter første dag lå vi på 2. plass, kun 4 slag bak Oslo GK.

På dag 2 var det 4 singelrunder som skulle spilles, hvor de 3 beste resultatene teller i sammendraget.
Rune Olsen reiste hjem på lørdag, og Miquel Fernandes kom inn på søndagens lag.

3. plass av 20 lag er godkjent.

Alt i alt en veldig hyggelig helg på Elverum
Både dame og herrelaget bodde på Elgstua og vi hadde det veldig hyggelig sammen.
Takk til alle som var med.

Resultatliste fra herrer Elverum
Johnny Engebretsen
Svein Eng
Miquel Fernandes
Tore Steen
Rune Sr Olsen

Feedback fra damer 3 div på Eleverum.
Berit, Laila og Eva spilte innspillsrunde på fredag. Det var fantastiske forhold på banen, men den er smal og har flere blinde hull. Det var meldt mye vind den helgen så det var krevende forhold.
På lørdag  spilte vi fourball med Mona Haugen Hoel ( 115 slag) og Anne Karin Fossum (116 slag) og Laila Medus (109 slag og Berit Astrup 116 slag). Ingen av jentene hadde den store dagen dessverre.

På søndag  spilte vi 4 singelrunder, Eva Teppdalen Bredesen (107 slag) Mona Haugen Hoel ( 109 slag) Laila Medhus og Berit Astrup (112 slag). De  3 beste resultatene teller i sammendraget. Ambisjonene var å ikke bli sist, men vi ble dessverre slått på målstreken, så vi får komme sterkere tilbake.

Uansett det var en hyggelig helg. Dame og herrelaget bodde på Elgstua:-)

Resultatliste fra damer Elverum
Eva Teppdalen Bredesen