Rapport til Generalforsamlingen med informasjon for alle!

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 7. april 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I dag vil aksjonærer motta en epost med Generalforsamlingspapirer for avstemming. Les mer i saken

Rapport ifbm Generalforsamlingen på nett.
Året 2021 var et av våre aller beste år med tanke på spill på banen. Stor takk til Hakadal golfklubb som bidro med mange kurs og treninger for våre nye golfere som igjen er bra for vi som har vært med en stund og ikke minst for økonomien på anlegget. Med den store pågangen av spillere, nye som ivrige, gjester og spillere som leita fram utstyr lengst inne i garasjen ble det mye å gjøre på mange og vi utvidet åpningstider i Proshop og måtte starte tidligere å klippe, samt ta i bruk sene kvelder for at anlegget skulle stå frem slik vi ønsker. Trenden viser at økningen vil fortsette i år, og med Hovland som en av favorittene som starter i Masters i dag er det ekstra drahjelp vi setter stor pris på.
Prisene øker…….
Vi er veldig spente på årets budsjett da det ligger noen usikre momenter der, strømregningen i desember var nesten like stor som i hele 2020 og bensin og diesel har økt med nesten 10 kr literen og vil den fortsette å stige? Vi endret jo praksisen med årsavgiften slik at vi øker prisene etter KPI ( konsumprisindexen ) fra og med i fjor og håper det er nok til at vi også i 2022 kan gå med overskudd som igjen skal tilbake til utvikling av banen.

Fokus 2022

I år vil vi fortsette utviklingen av drivingrangen og vi er nå i disse dager i ferd med å innstallere nytt system for betaling. Systemet «snakker» med ditt medlemsnummer og du kan selv kjøpe deg tilgang til baller via en app som heter Golfmore. Med den kan vi også via systemet gi deg tilgang til baller via ditt medlemskap etc etc. Har vi en turnering kan vi inkludere en bøtte til oppvarming som må brukes den dagen turneringen er. Mange nye muligheter og som med alt nytt blir det litt opplæring, men vi har stor tro på systemet. Det betyr at de gamle rangekortene nå da kan kastes eller aller helst leveres inn i Proshop så tar vi hånd om dem til gjenbruk hos Nayax for miljøets skyld.

Utslagssteder
Med økt spill kommer det mer slitasje og dere som spiller mye har vel sett slitasjen på teesteder spesielt. Vi vil i år bruke overskuddet til å utbedre/utvide eksisterende teesteder samt bygge noen nye i samarbeid med Sparebank1 Nittedal. Vi går i disse dager i prat med forskjellige entreprenører for å få tilbud på prosjektet. Når vi har vår plan klar vil vi informere via nettsidene våre slik at vi kan få innspill vi kanskje kan ta med inn i prosjektet.

Bunkersand er også tilbakevendende tema og i Norge med mye regn forsvinner jo mye av sanden, Vi kommer til å etterfylle og fikse de bunkerne som er mest utsatt. I fjor fjerna vi greenbunkeren på hull 4 og den første greenbunkeren hull 8 og i år håper vi det skal bli fine gressbunkere i stedet.
Endring i klubbledelsen.
Per Håvard Fredrikstad har nå etter 12 år som leder av klubben gitt stafettkølla videre til Kim Sande. Per Håvard har vært vår Bauta i alle disse årene og vi som driftsselskap er evig takknemlig for arbeidet Per Håvard har lagt ned for både klubb og bane. Vi håper vi kan feire og takke Per Håvard ifbm en happening ila sommeren kombinert med golf og sosial hygge! Inn som ny leder kommer Kim Sande og Kim har vært med i klubben som frivillig eller tillitsvalgt siden oppstarten i 2001 og vi gleder oss til å få med Kim på laget.
Frivilligheten
Når vi først er inne på frivillige er vi utrolig heldige som har så mange som bidrar til banen og miljøet. Et eget team på rydding av teesteder, et på vedlikehold av vanningsanlegg, et på drivingrange, et på blomster og forskjønning samt forefallende arbeid på bane og uteområder, turnering og fairwayklipping og ikke minst frivillige trenere/faddere som hjelper både nye og etablerte golfere ung som gammel Alt dette som frivillig arbeid på dugnad og vi er veldig heldige og takknemlige for jobben som gjøres.

I år vil vi som nevnt gjøre en jobb med teesteder og har du noen ideer eller noe du menr vi bør prioritere allerede i år er det bare å sende en epost til info@hakadalgolf.no og vi tar det med i vurderingen.
Baneåpning?
Det er vel det vi fleste av oss lurer på, vi trodde jo våren kom for 2-3 uker siden, men kulda kom tilbake med 8-10 minus hver natt frem til og med i natt som var. Slik det ser ut akkurat nå kan det spøke for 1. mai men vi krysser alt vi har for at det nå kan komme litt varme slik at spiringen kommer i gang. Nå får Påsken gå sin gang og gutta på banen vil selvfølgelig jobbe hele påsken for at vi skal klare 1. mai og langtidsvarselet truer med varmegrader om natten fra og med tirsdag onsdag i neste uke.

Da er det bare å glede seg til sesongstart og vi har lagt ut kurs for nybegynnere og kjenner du noen som du mener hører hjemme hos oss må du tipse!