Rangeprosjektet

Av: Tore Amundsen  |  Publisert: 3. juli 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubben og Golfdrift har gått sammen om et prosjekt for å gjøre treningsmuligheten på drivingrangen bedre. I år først og fremst ved å skaffe ny ballmaskin og nye baller, samt sette opp et overbygg på deler av rangen.

Hensikten med rangeprosjektet er å forbedre treningsfasilitetene for medlemmer og gjester. Gjennom forbedringene av rangen skal medlemmene motiveres til mer og bedre trening. Forholdene skal spesielt bli bedre for barn/unge og VTG. I tillegg skal prosjektet bidra til at gjester og besøkende får et godt inntrykk av Aas Gaard som golfanlegg på høyt nasjonalt nivå.

Foruten ny ballmaskin og overbygg vil prosjektet bla omfatte:
  • Bedre oppmerking av rangen ihht kravene til VTG
  • Bygge om greenområdene på rangen slik at det blir lettere å se hvor ballen lander.
  • Ny atkomst fra P-plass til rangen via stien gjennom skogen.
  • Trackman (e.l.) til undervisning og trening.
  • Vold, gjerde eller vant i øvre og høyre del av rangen for å hindre baller ut i skogen.
  •
Vi kan ikke få gjort alt i år. Prosjektet vil derfor fortsette neste år og videre. Kom gjerne med forslag.

Tore Amundsen
Prosjektleder