Rangen åpner onsdag 8. april kl 12:00

Av: Admin  |  Publisert: 6. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det vil være egen Rangevert tilstede og rangen er åpen kun for de med fritt spill første uken. Åpningstiden vil være begrenset fra kl 12:00-17:00 Les mer i saken

Drivingrangen åpner onsdag 8 april kl 12:00

I Hakadal åpner vi driving rangen førstkommende onsdag, 8.april, kl.12.00. Første uken åpner vi bare for fritt spill medlemmer for å begrense smittefaren.
Får å kunne trene på rangen i påsken MÅ du booke deg en time i Golfbox og det er plass til 4 stk på høyre side og 4 stk på venstre side av rangen så 8 stk kan trene samtidig.

Dette er en spesiell tid, og det krever spesielle tiltak! Vi har gjort så godt vi kan for å følge regelverket som er satt, for å gi våre medlemmer maksimal beskyttelse, og samtidig muligheten til å kunne komme i gang med golfsesongen.

Vær ditt ansvar bevisst
Smittefaren har ikke blitt mindre fordi om myndighetene åpner for å kunne drive idrettslig aktivitet med restriksjoner. Vi praktiserer maks 5 personer og minimum 2 meters avstand i alle tilfeller! Vi påpeker at det er viktig at alle må følge disse reglene -uavhengig av hva du personlig måtte mene om nødvendigheten av den enkelte regelen. Det er viktig at vi minimerer risikoen for smitte, og unngår at noe kan slå tilbake på oss golfere og forårsake at golfanleggene blir stengt igjen!

Regler for bruk av Driving Range

• Kun åpent for klubbens fritt spill medlemmer og samarbeidspartnere første uken.
  • Personer som er smittet av Korona, sitter i karantene eller som har generelle sykdoms symptomer holder seg borte fra anlegget.
  • Spill på driving range må bookes i Golfbox.
  • Maks én time pr. spiller; hel time til fem minutter på neste time for å gi rom for bytte.
  • Åpningstid: kl.12.00 – 17.00 og egen rangevert vil veilede deg.
  • Ankom anlegget tidligst 5 minutter før din tid, og forlat området når du er ferdig.
  • Ballmaskinen tar vanlig bankkort og rangekort kjøpt i Proshop i fjor. ( er du tom på rangekortet send kortnummer til torve@hakadalgolf.no så fyller vi på for deg.
  • Maks 2 grupper á 4 personer om gangen på driving range: fire spillere til høyre og fire spillere til venstre i tillegg til Gangeverten -minimum 2m avstand!
  • Når man har fått tildelt plass må man holde seg der. Ingen mingling!
  • Baller og bøtter håndteres kun av rangeverten.
  • Unngå å berøre ballene med hendene –bruk køllen og/eller bena. Rangeverten heller ballene i din bås
  • Kun eget medbragt utstyr og Ingen bytting av utstyr!
  • Brudd på reglene medfører bortvisning og stenging av rangen.
  • Shop, klubbhus, garderober, kafé, drikkevann og toaletter er stengt.
  • Søppelkasser er stengt. Søppel tas med i egen golfbag.
  • Ikke lov å samles i grupper på parkeringsplassen eller andre steder på anlegget.
  • All aktivitet skal forhåndsbestilles -ikke stikk innom, slik at vi unngår store grupper mennesker, og kan kontrollere de som er her.

Som sagt; spesielle tider krever spesielle tiltak, men dette kommer til å gå helt fint :-)

Vi gleder oss til å se deg!

PS: Selve baneåpningen ligger litt frem i tid og er vi heldige med været kan det fort være rundt 1. mai. Dessverre så meldes det minusgrader helt frem til 14 april om natten og morningen og det gjør at gresset ikke vokser så raskt som vi ønsker.
Her et bilde fra hull 18 i dag og som vi ser finnes det fortsatt litt is igjen i skyggepartier på banen. Greener har vært isfrie lenge nå og gjødsling igang.