Påvirker Korona utbruddet golfen i Hakadal?

Av:   |  Publisert: 18. mars 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Golf er heldigvis en utendørsidrett men noe påvirkning blir det nok? Les mer i saken

Aas Gaard Golfpark og Hakadal Golf klubb har støttet NIF og NGF sine anbefaliger om å holde alt stengt og ikke arrangere turneringer eller aktiviteter i perioden frem til 26. mars.

Hva anbefalingene blir etter denne datoen må vi bare vente på

Vi har heller ikke lagt ut påmelding til VTG kurs og treninger ennå, da vi avventer mer informasjon fra myndighetene. Vi har alle planer klare og kjenner du noen som kan tenke seg å starte med golf, ta kontakt så kan vi tipse om planene som vi håper å iverkstette.

I dag skulle vi hatt årsmøte og Generalforsamling men det er foreløpig utsatt til 6. mai og holdes trolig utendørs.
Herregruppa og seniorgruppa har avlyst all innendørsgolf.

Vi hadde planlagt fakturering av årskont. i morgen og det opprettholder vi da aksjeprisen holdes på samme nivå som i fjor. Er du i en situasjon hvor det kommer inn mindre lønn enn vanlig pga Koronakrisen og trenger hjelp til avbetalingsløsniger hjelper vi deg selvfølgeig med det.

NGF har satt ned en egen krisestab som ser på muligheter fremover som du kan følge her.

Konsekvenser for klubber er veldig forskjellige da noen er avhengig av utenlandske sesongarbeidere og noen taper penger nå da det normalt er åpent og noen må permitere ansatte.

Aas Gaard Golfpark er i en noe heldigere situasjon da vi normalt åpner siste helgen i april og våre sesongarbeidere bor her i Norge og bare venter på å komme i gang.

I Sverige velger klubber selv om de vil holde åpne og forbundet stoler på at de håndterer dette godt.

Private baner som f-eks Solum bestemmer jo selv om de vil holde åpent og har satt inn noen tiltak men holder da åpent. Se mer om den saken her.

Vi er jo også en privat bane og bestemmer selv om vi vil holde banen åpen eller ikke. Foreløpig velger vi å holde stengt og forbereder oss på åpning rundt 1. mai:-)

Vi gjorde for et par uker siden et valg om at ansatte ikke møtes på morgenmøte 08:30 og ikke spiser lunsj sammen i kafeen som selvfølgelig er stengt. Anstein jobber alene på banen mens Nils Thomas, Gro og saksforfatter holder seg unna hverandre fysisk og bruker kun digitale verktøy.

Vi kommer tilbake med mer informasjon når det foreligger og gleder oss til at sesogen kan komme i gang. Om det blir med Korona restriksjoner eller ikke kommer vi tilbake til.