Østlandstouren 27-28 Juli

Av: Øivind Karlsen  |  Publisert: 27. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

The International Trophy på Oslo Golfklubb

Fire av våre spillere deltok på The International Trophy på Oslo Golfklubb i helgen.
Oslo GK viste seg frem igjen på sitt beste og 97 herrer og 10 damer var med i turneringen.

Oslo Golfklubb:
Par 72
Lengde 6300m

Våre herrer som betod av Jostein Olsen, Anders Nummedal, Anders Grasdal og Sigurd Eriksen gjorde en god innsats i regi av Hakadal GK.
De gikk to runder lørdag med cut før siste runden på søndag, der de 39 beste inkl. delte plasser gikk videre til sluttspill.
Dette er ett veldig sterkt startfelt, der våre gutter rangjerte mellom 19-68 i følge handicap.
Fra best rankede spiller og ned til scrach, var det 29 spillere i feltet, noe som gir en indikasjon på hvor strekt  spillefeltet var denne helgen.
Så her skulle man spille sin aller beste golf, for i det hele tatt greie cutten.

To gikk videre til søndagen og to misset cut.
Jostein spilte seg opp 10 plasser fra første runden og delte 5 plassen etter runde 2 på dag 1.
Anders Grasdal lå på 25 plass etter runde 1 og falt 8 plasser på runde 2, men kom inn på en 33 plass.
Sigurd Eriksen lå på 60 plass etter runde 1 og spilte seg opp 8 plasser og endte på 52 plass MC.
Anders Nummedal lå på 64 plass etter runde 1 og falt 13 plasser etter runde 2 til 77 plass MC.

Søndagen var det mye vind og championship pin placements.
Det gjorde det vanskelig å score godt sier Jostein etter runden, men godt fornøyd med en 10 plass i dette selskapet.

Resultater ferdigspilt:

Ledertavle:

Vi gratulerer alle med godt gjennomført :)