Nye hullskilt

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 16. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I 2010 lagde Terje Fagerhøi helt nye skilt til banen og nå 13 år senere har vi fått helt nye skilt og vi kopierte skiltene til Terje! Les mer i saken

Terje Fagerhøi ( hovedbile ) lagde de flotte skiltene i tre tilbake i 2009-2010 og utskjæringene var fantastiske og vi har hatt flotte skilt i 13 år nå som Terje har lagd. Terje har mange talenter og kan både finsnekkering og treskjæring samt at han har klipt de nydeligste striper og mønster i våre fairwayer tre ganger i uka i snart 20 år helt gratis på dugnad.

Treverk blir jo ikke bedre med årene og vi var på utkikk etter noe som tålte mer og slipper så mye vedlikehold og i tillegg var like fine som de Terje lagde. ( Bjørn og Gøril Fulland og Jørn Kopstad har beiset og stelt de i like mange år )

Vi kom over Vetlanda gjuteri i  Sverige og sammen med dem har vi "kopiert" skiltene til Terje slik de var i tre. Vi og Terje er veldig fornøyd med resultatet og håper våre medlemmer og gjester er det samme. Planen er å fortsette skiltingen med informasjonstavler, hullretninger etc etc i samme stil som hullskilter og teeklosser slik at vi får en flott helhet som vises når vi spiller banen og besøker anlegget.

Hullskiltene er finasiert av Hakadal Golfklubb som ga det i gave til golfparken som vi setter umåtelig stor pris på! Tusen takk!

Skiltene ble levert i starten av juni men jobben var ikke nærheten av å være ferdig
Vi kan takke familien Amundsen med Tore i spissen for at de kom opp og all foliering av banekart og sponsorer er utført av gjengen til Tore. Petter Øksne og Thorstein Røssum bidro med en dag med skruing for å sette
 "puslespillet" sammen og for et resultat vi fikk!

Under hardtarbeidende Tore`s ledelse fikk vi satt opp alle skilter ikke lenge etter de ankom og de kan nå stå ute sommer som vinter da de er vedlikeholdsfrie. Endrer vi noe på et hull er det lett å bytte ut banekart.

Kari Amundsen og barnebarnet Aurora i dyp konsentrasjon for å få på sponsoren Gjensidige ( som sponser Birdiekaffen din ) bent og pent!

Tore Amundsens barnebarn Fhilip har vært med og satt ut skilt og hjulpet til på rangen i år og han kan bli en god sommervikar og ansatt for oss etterhvert.

Godt å fått ut skiltene og tusen takk til alle som har bidratt!