Norsk Seniorgolf Lagmesterskap (NM 3. div) i Hakadal

Av: Hakadal Golfklubb  |  Publisert: 27. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Seier på hjemmebane. Under krevende spilleforhold lørdag ble det levert en rekke imponerende scorer. Lagmesterskapet ble forkortet til en dag grunnet de store nedbørsmengdene som kom lørdag kveld og natt til søndag. Søndagens singelrunde måtte dessverre avlyses. Dermed var det lørdagens fourball som ble avgjørende for resultatlisten.

Hele 103 spiller deltok i lørdagens Lag-NM i 3. divisjon for seniorgolfere som ble spilt i på Aas Gaard i Hakadal.

I dameklassen var Hauger GK suverene, og vant med  15 slag ned til Ullensaker som ble nr 2. Hallingdal ble nr 3 og våre damer kom på en flott 5. plass. På laget spilte Anne Karin Fossum/Berit Astrup og Brit-Tove Myhre/Laila Irene Medhus. Eva T Bredesen var reserve. 8 lag stilte i dameklassen.

I herreklassen stilte 18 lag og det ble svært spennende i toppen. Kun 5 slag skilte topp 5. Hakadal1 leverte storspill, og vant herreklassen etter å ha gått på brutto par. På laget spilte Svein Eng/Tor Oddvar Torve og Robert Lauritzen/Fred Arne Sommerstad. Kaptein Svein Eng mestret forholdene best av alle, og gikk på brutto 74 slag.

Resultater fra dameklassen finner du her:

Resultater fra herreklassen finner du her:

De to beste lagene i hver klasse rykker opp til 2. divisjon.

Bilde under: Scorekortet til vinnerlaget i Herreklassen, Hakadal1.

Asker GK ble nr 2 med Mjøsen på 3. plass. Hakadal2 fulgte opp med en flott fjerdeplass, kun 4 slag bak vinnerlaget. På laget spilte Frank Hagen/Thomas Georg Tømte og Morten Bakken/Tore Steen. Rune Sr. Olsen var reserve.

Til tross for at banen var våt, ble det meldt om god stemning på banen. Det ble spilt med ballplassering og greenene var i utmerket stand med god rull. Det var lett å se at dette var erfarne golfere på banen som har spilt under krevende forhold før, og dermed også viste hvordan de best mulig skulle takle vanskelige forhold.

Det ble også et hyggelig gjensyn med et tidligere medlem, da Per Olav Nyhus spilte på Skei GK sitt lag. Han viste at han ikke hadde glemt hvordan banen skulle spilles, og leverte like godt 2 stk birdier på par-3 hullene på front, som den eneste i feltet.

Bilde: Per Olav Nyhus som representerte Skei GK gjør seg klar på hull1 lørdag. På front imponerte han med birdie både på hull 2 og hull 7.

En stor takk til både frivillige og banemannskapet som sørget for at NM også i år ble avviklet på en strålende måte.