Norsk Seniorgolf med storturnering på Aas Gaard

Av: Morten Bakken  |  Publisert: 12. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

154 seniorspillere deltok på Norsk Seniorgolf sin turnering i Hakadal lørdag og kjempet om både turneringsseier og viktige uttakspoeng til landslagsplasser.

Aas Gaard golfpark og Norsk Seniorgolf inviterte lørdag til turnering i Hakadal. Turneringen var også uttaksturnering til landslangsplasser, og dermed attraktiv for seniorspillere som prøver å få rankingpoeng nok til en plass på seniorlandslaget og landskamper.

Banen var som vanlig i utmerket stand med lynraske og strøkne greener. Spillerne fikk oppleve nydelig høstvær, men fikk også hilse på noen utfordrene regnbyger i løpet av dagen.

10 spillere fra Hakadal deltok på hjemmebane, og leverte flere gode resultater.

Beste bruttoscor var det Stig Rune Jacobsen fra Losby som klarte med brutto 71.

Klassevinnere:
Klasse 1: Stig Rune Jacobsen, Losby, brutto 71 slag
Klasse 2: Morten Bakken, Hakadal, brutto 80 slag
Klasse 3: Finn Robert Quande, Hauger, brutto 81 slag
Klasse 4: Arne Henning Johannessen, Kjekstad, netto 72 slag
Klasse 5: Arne A Bendigsen, Soon, netto 71 slag
Klasse 6: Asle Johansen, Asker, 69 netto slag
Klasse 7: Terje Hansen, Gjøvik og Toten, netto 72 slag

Alle resultater finner du her:

Bilde: Berit Astrup stiller som alltid opp når det er turnering og putter her på hull 18.

Bilde: God stemning ved hull 19. Mange spillere ble igjen etter runden for en matbit og noe å drikke i nydelig høstvær.