Norge vs England

Av: Øivind Karlsen  |  Publisert: 15. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Landskamp på Woodcote Park Country Club nær London

Vår egen Jens Køste var med på laget over til England, nærmere bestemt Royal Automobile Club, Woodcote Park Country Club rett utenfor London.
Der skulle Norge kjempe mot England, og prøve å ta med vikingeskipet hjem til Norge igjen.

Det var lenge usikkerthet rundt reisen da de fleste sportlige aktiviteter var innstilt ved Elizabeth II av Storbritannia sin bortgang, og landskampen skulle bli avholdt på en bane der dronningen har vært klubbens beskytter siden 1952.
Det viste seg at dronningens bortgang ikke påvirket landskapen mot England og Norge, så landslaget satte seg til avtalt tid på fly til London.

Så bland de 12 som dro over for å forsvare Norske farger var vår egen Jens Køste.
Etter en kort sms samtale med Jens, så kan vi fortelle at han infridde med å vinne sin Foursome match med makker Andre Chute (Romerike GK) og delte sin singelrunde, så han står som ubesiret i landslagssammenheng for Norge.

Vi i klubben er glade og stolte av å ha med en representant på landslaget i denne prestisjetunge turneringen.
Selv om Norge måtte etterlate skipet i England for denne gang, er vi hvert fall heldige som får Jens tilbake hjem som er klar for senior "LagNM" på Nes til helgen.

Les hva som står om landskapen på NSG sine hjemmesider her

Mvh