Jens Køste vant Sparebank1 Fearnleys Pokal 2017

Av:   |  Publisert: 17. september 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets utgave var den 8 i rekken og tusen takk til alle 146 deltakerne, frivillige, ansatte, værgudene og ikke minst Sparebank1 og Gradi Golf for nok en fantastisk turnering.

Den 8 utgaven av Sparebank1 Fearnleys Pokal er veldig populær og  så er turneringen alltid heldig med været!
Jens Køste har forsøkt seg flere ganger og denne gang lykkes han og nå er det 8 forskjellige vinnere siden 2010  så dete er en turnering hvor alle kan vinne. Omspill for vinnerne i 3 klasser gjør det mer åpent og i gårsdgens omspill ble det tidlig klart at Jens kom til å vinne. Jens slo ut en 3 wood og landa ved 100 m pinnen i røffen mot Romeriksåsen og hadde 125 m igjen til flagget.

Jan Holtet fra Losby som vant C klassen duffet utspillet og ble kort av brua men kom seg nesten på green på 5 slag før det var Jens sin tur til å slå. Vinneren av B-klassen som var den største klassen Rolf Vassdokken fikk en slice på sitt utslag og havnet oppe på kulene ved parkeringsplassen/verkstdet, en duff på slag 2 satte opp tredjeslaget bak det store treet ved 100 m pinnen. Rolf satsa alt på det slaget og utrolig nok gikk ballen rett gjennom treet men i bunker. Bunkersalget gikk over green og det 5 slaget kom nesten inn på green.

Da var det bare for Jens å rulle birdieputten inntil hullet og sette paret, noe Jens gjorde lett til stor jubel fra tilskuerne som hadde flokket seg rundt green 18.

Gårsdagens turnering var like heldig med været men alt regnet de siste 14 dagene har gjort banen veldig våt og med ballplassering og røff som ikke er klippet på en stund tok runden nesten en time mer enn i fjor hvor vi ikke hadde ballplassering, men god rull og lett å finne ball. Turneringen blir alltid helt full passer best for spillere som har tid til å sette av en hel dag da vi erfaringsmessig er ferdig rundt kl 18 med omspill og premieutdeling.

Sparebank 1 var som vanlig tilstede på sitt vakre hull 7 Bjørnholdt med egen closest to pin konkurranse hvor følsomste dame og amnn kunne vinne et gavekort hver på kr 2000,- Her ble det Aksel Flakstad og Ylva Johnsen som vant.

Vi hadde også Closest to pin på hull11 og her var det Signe Høstbjør og Jens Køste som var  nærmest og dermed vant de hver sitt 5 dagers opphold på Gradi Golf i Polen.

Alle som traff green 14 fikk være med i en closest to pin på hull 19 mens vi ventet på resultatene og omspillet og her var Espen Bosch den nærmeste med Per Stenhamar og Signe Høstbjør leverte varene her også:-) De fordelte et gavekort pr kr 1000 i Proshop og et gavekort på kr 1000 fra BesteGolfreiser og et greenfeehefte verdi kr 6000 med billetter til Evje, Bærum, Oslo, Drøbak, Onsøy, Oppegård, Tyrifjord, Haga og Hakadal.

Longest drive for damer og herrer var som vanlig på hull 9 og her vant Lars Greftegreff og Jorunn Indrevik
En ny Longest drive for de over 60 år ble avholdt på hull 8 og her var det Erik Hagen og Bente Samuelsen som var lengslåene og alle longest drive vinnerne fikk med seg et dusin med Hakadalsballen som de kan ha med seg på tur.

Vi avrundet premiutdelingen med å trekke ut en heldig vinner blant alle scorekortene og Astrid Gulden Olstad som fikk oppdraget med å dele ut pokalen da både Sonia og Sissel Fearnley måtte melde avbud blandet kortene både nøye og lenge. Den som ble trukket ut var Haugers Pål Svendsrud og han kan bli med Hakadal på tur til Gradi Golf neste vår.
Rune Qualben hadde også flaks og vent et greenfeehefte som forlenger golfsesongen hans litt da han nå kan besøke
Evje, Bærum, Oslo, Drøbak, Onsøy, Oppegård, Tyrifjord, Haga og gi bort en billett til Hakadal til en kamerat.

Da er det bare å holde av samme helg neste år og til dere som ble for sene med å melde dere på, følg med :-)
Her finner du alle resultatene:
Klassa A: Slagspill +8-10 i hcp
Klasse B: Stableford 10,1-21 i hcp
Klasse C: Stableford 21,1-54 i hcp

Tusen takk til alle som bidro til dagen skulle bli bra for alle og vi legger ved noen bilder som ble tatt under dagen!

Jens Køste suveren vinner i Omspillet.

Banksjef Robert Eriksen sto på hull 7 og nøyt atsmosfæren sammen med tre andre ansatte!

Glenn Hjelkerud, Øivind Karlsen og Martin Kollenberg hadde funnet frem favorittantrekket i anledningen Sparebank1 Fearnleys pokal.

Jens vant pokalen, og vi logget dagen for arrangøren på Endomondo og med alt som skal ut og inn på banen, hasteoppdrag som kjøre en feilgått spiller fra hull 6 til 16 etc etc så fikk Tot seg noen runder som til sammen ble over 6 mil :-)

Arne Hvidsten fikk kjenne litt på følelsen når vi kjørte pokalen ut til hul hull 7, vi ser at pokalen gjør noe med deg :-)

Været var med oss og alle hadde en flott dg på banen til tross for at det tok litt lengre tid pga høy røff og ballplassering i år.

Astrid Gulden Olstad ble reserve for Sonia og Sissel men gjorde en god jobb som prisutdeler og Jens Køste kunne heve pokalen!