Jan Erik Solvang vinner av årets Hakadal Matchplay

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 23. august 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Les mer i saken

Da er årets Hakadal Matchplay over og vi kan gratulere Jan Erik Solvang som ny Matchplaymester og vi gleder oss til å se han i den sagnomsuste grønne jakka på selveste julaften:-)

Motstander i finalen var Frank Hagen ( til venste på bildet ) som slo ut Glenn Hjelkerud i semifinalen. Jan Erik ( til høyre på bildet ) slo ut dobbeltvinner Morten Bakken i semifinalen.

Vi var tilstede på hull 16  idag da det hele ble avgjort og Jan Erik var da 3 opp med 2 hull igjen og Frank kunne bare gratulere etter nok en en finale uten å vinne. Frank har vært i finale før og må snart overbevise oss at han er mer enn en god nummer to:-)

Begge gutta kunne fortelle at de ikke hadde den beste dagen og de delte hullet på på både 8 og 10 slag  idag men Jan Erik var stort sett 1 eller to hull foran helt til avgjørelsen på hull 16.

Jan Erik er i form og er nå tatt ut på det gode andrelaget som skal spile Lag NM for Hakadal siste helgen i august.

Vi gratulerer igjen og gleder oss til ny sesong med nye matchplaykamper i 2025.

Jan Erik er da også kvalifisert til mesternes mester som spilles senere i høst.
Her kan du se hvordan det gikk i alle matchplaykampene og Bronsen gikk til Morten Bakken etter seier mot Glenn Hjelkerud i bronsefinalen.

Under bilde fra hull 16 på en flott dag på Hakadal Golf onsdag 21 august