Historisk albatross søndag

Av: Morten Bakken  |  Publisert: 30. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I dag fikk vi vår første albatross på hull 15, og Espen Enerly sto for den fantastiske prestasjonen.

Espen var tidlig oppe søndag og slo ut på hull 1 alt kl 06:00. På hull 15 slo han en lang drive, men ballen havnet i røffen på venstre side. Med 136 meter til flagget igjen valgte Espen ett 9'er jern. Han så ikke nedslaget selv, men en av spillepartnerene så at ballen landet kort av flagget på green for så å bli borte.

Stor var gleden da Espen spent gikk frem til flagget og kunne konstarere at ballen lå i koppen. Kun 2 slag på å få ballen i et par 5 hull betyr en sjelden Albatross.

Vi gratulerer en en unik prestasjon, og ryktene skal ha det til at ballen som ble brukt alt har fått sin hedersplass i stuen hjemme.