Herrene gjorde en heder innsats!

Av: Øivind Karlsen  |  Publisert: 20. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

LagNM 2 div. på Østmarka GK

Det er ikke bare The Open som gikk av stabelen denne helgen.
LagNM i alle divisjoner gjør også det.

Hakadal GK er i divisjon 2, og i år stilte vi ett av de sterkeste lagene på flere år.
Laget som var på Østmarka GK og spilte var:

Jostein Olsen (Kaptein)
Håkon Svenneby
Anders Mellum
Thomas Astrup
Johnny Engebretsen.

Lørdag spilte de foursome, annen hvert slag på samme ball og fourball (best ball), der man spiller med sin egen ball og beste resultat pr hull, pr spiller blir resultatet for laget.

Runde 1 spilles Foursome og nok den vanskeligtse formen i LagNM, det krever at man er veldig samstemte hele tiden, og man har ikke rom for feil slag.

Håkon Svenneby og Thomas Astrup spilte som lag 1, og kom seg rundt på 79 slag (+ 7).
Jostein Olsen og Anders Mellum spilte som lag 2, og sto ferdigspilt med 81 slag (+ 9).
Da alle lagene var kommet seg rundt på runde 1, lå Hakadal GK på en fin 4 plass, og de lå ann til å avansere på listene etter runde 2.

Runde 2  Fourball (best ball)
Lag nr 1 som bestod av Thomas Astrup og Johnny Engebretsen spilte seg rundt på 78 slag (+6)
Lag Nr 2 Jostein Olsen og Anders Mellum avsluttet sin runde på 68 slag (- 4).

Så etter begge runder på dag en, endte Hakadal GK på en 6 plass. kun tre slag bak 3 plassen.

Runde 3 på søndagen er Singel rundene.
Her spiller alle sine egene runder og de 3 beste av 4 scorer er tellende i sammendraget.

Gutta hadde mål om å komme seg oppover på listene, men det krevde at vi fikk 3 gode tellene scorer på resultattavlen. Ettersom det kun er ett lag som avanserer opp en divisjon, så var det ett langt lerret å bleke å avansere, men hvorfor ikke prøve :).
Noe guttene gjorde helhjertet.

Resultate singel rundene:
Jostein Olsen 79 slag
Håkon Svenneby 73 slag
Anders Mellum 85 slag
Thomas Astrup 90 slag

Ledertavle

Dette resulterte i en samlet score på + 39 slag og det hold til en 4 plass i årets LagNM 2 divisjon.

Vi gratulerer gutta med godt gjennomført og vi er stolte av at dere representerer Hakadal GK.

Takk for innsatsen :)