Hakadal med strålende innsats i lag-NM dag 1

Av: Morten Bakken  |  Publisert: 15. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hakadal stiller med 3 lag i året NM lagmesterskap, og alle lagene kjemper om seieren i sine klasser etter lørdagens runder.

Hakadal stiller med et herrelag i andre divisjon, og på Kongsvinger er Hakadal nr 5 etter første dag. Henning Guldhaugen var best av våre lørdag, og gikk en imponerende runde på brutto 74.

I Hakadal arrangeres NM for 3. divisjon, damer og herrer. Banen er i fantastisk stand og det ble en svært varm lørdag for spreke seniorgolfere. Hakadal stiller med lag i både dame og herreklassen.

Damelaget vårt ligger på en flott 2. plass, kun 4 slag bak Østmarka. Dagens beste slag sto kanskje Mona Haugen for som klarte en eagle på hull 15.
Enda bedre gikk det for herrelager som leder etter dag en med scoren -4. Johnny Engebretsen hadde dagens beste runde med brutto 73, men også de tre andre leverte solid golf og bidro til en flott lagscore og delt ledelse med forhåndsfavorittene fra Losby.

Bilde: Hakadal herrer 1: Fra Venstre, Thomas Astrup, Øivind Karlsen, Miguel Fernandes og Henning Guldhaugen.

Bilde Hakadal herrer 2 Fra venstre: Tore Steen, Johnny Engebretsen, Morten Bakken, Tor Oddvar Torve

Søndag spilles singelkampene og vi ønsker alle lagene lykke til.

Scorekortene fra lørdag:

Alle resultater fra lørdag finner du her:

Hakadal herrer 1- Kongsvinger her
Hakadal - damer her
Hakadal herrer 2 her

HUSK Klubbmesterskapet neste helg 22. – 23. august
Klubbmesterskapet for alle klasser arrangeres neste helg, og påmeldingsfristen er tirsdag 18. august kl 16:00. Vi håper på god deltagelse slik at dette kan blir årets sportslige høydepunkt for klubben. Vi minner om at det IKKE er anledning til å melde seg på etter at fristen er gått ut. Påmelding gjøres i golfbox og her finner du også ytterligere info.