Eva Norgesmester i netto slagspill for Senior på hjemmebane

Av: Morten Bakken  |  Publisert: 22. juni 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Aas gaard golfpark var vertskap for Norsk Seniorgolf denne helgen og hele 86 spillere stilte til start da NM i netto slagspill ble arrangert under flott forhold.

Aas gaard golfpark var vertskap for Norsk Seniorgolf denne helgen, og hele 86 spillere stilte til start.

Det ble en strålende helg for golf, og våre dyktige banemannskaper hadde satt banen i perfekt stand til NM i netto slagspill for seniorer. Kjell-Erik Tuhus og Per Håvard Fredrikstad stilte opp som startere begge dager, og sørget for at alle spillere ble oppdatert på lokale- og turneringsregler før første utslag.

Hakadal sine spillere hevdet seg godt i flere klasser, og i klassen "Damer senior +60" spilte Eva B Teppdalen strålende golf både lørdag og søndag, oppnådde scoren netto par noe som hold til å bli Norgesmester i sin klasse. I klassen "Senior Herrer" ble Johnny Engebretsen nr 2, kun ett slag bak vinneren.

Flest birdies i løpet av helgen var det Tom Selmer som klarte, og han hadde også beste bruttoscore med 66 slag søndag. Tom ble belønnet med fire greenfee billetter til Hakadal, slik at han kan kommet tilbake senere og ta med gode golfvenner.

Bilde: Klassevinnere: Fra venstre Erik Økseter, Eva B Teppdalen, Inger Lise Markhus, Sveinung Mo og Tom Selmer (beste bruttoscore og fleste birdies).  Paal Berg var ikke tilstede da bilde ble tatt.

Resultater med klassevinnere:

Senior Damer:
Vinner: Inger Lise Markhus, Miklagard

Senior Damer 60+
Vinner: Eva B Teppdalen, Hakadal

Senior Herrer:
Vinner Sveinung Mo, Mjøsen
Nr 2. Johnny Engebretsen, Hakadal

Senior Herrer 60 – 70:
Vinner Paal Berg, Losby

Senior Herrer 70+
Vinner: Erik Økseter, Asker

Alle resultater finner du her

Bilde: Strålende sommervære og nesten 30 grader under lørdagens runde.

Bilde: Langtslående Christian Haas fra naboklubben Hauger var imponert over kvaliteten på både greenene og resten av banen.