Elida og Olaf samlet inn over 3000 kr til ny ballmaskin

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 4. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Elida og Olaf Sande har brukt koronatiden godt ute på banen og samlet baller fra i fjor. Ballene ble vasket og desinfisert til tross for en tøff Hakdalsvinter med is og snø og aldri har golferne i Hakadal fått så rene og fine lakeballs. Les mer i saken

Elida og Olaf har sammen med Pappa Kim samlet veldig mange baller ila våren og når de fikk se spleisen på ny ballmaskin vill de støtte tiltaket. Hakadal golfklubb har en sliten ballmaskin som ikke vasker liker bra lengre og ballmaskinen er nå i sitt siste år som tenåring og både klubben og ballmskinen kan feire 20 år neste år.

Vel ballmaskinen kan slippe og bli "voksen" og gi seg mens den fortsatt er tenåring. Det avhenger om vi klarer å få nok støtte da slikt utstyr koster 100 000 pluss avhengig av ekstrautstyr.

Alle penger som kommer inn er øremerket ny ballmaskin og vil stå på konto til vi har nok penger. Totalt er det nå via spleis, Vipps og kontooverføring kommet inn drøye 30 000 kr så vi nærmer oss halveis.

Kjenner du noen som driver sitt eget firma, jobber i et firma du kunne tenke deg støtte prosjeket eller eier et firma selv? Da utfordrer vi deg til å støtte med kr 5000,- Da vil firmaet som en takk få 2 rangekort med en totalverdi kr 1500 som firmaet kan bruke på sine ansatte samt en egen takkeside på www.hakadalgolf.no med sin logo på. får vi med 10 firma er vi nesten der.

Så tips i vei og har du ikke støttet selv ennå kan du gjøre det ved å klikke her https://www.spleis.no/project/103773

Anne-Karin Fossum var en av kundene til flinke Elida og Olaf. Koronatid uten skole og barnehage ble benyttet til mange fine turer på golfbanen sammen med hunden.

Elida sier alle var med å lete mye og at det var veldig mange baller å finne i skogene rundt det kortklipte gresset. Noen av spillerne har jo merket ballen sine veldig godt og tror vi har solgt baller tilbake til de som hadde slått de vekk i fjor sier Elida.
Plakaten som er kjempefin er alget av Elida og Olaf selv.

Hakadal Golfklubb sier tusen takk og dere får nå hvert deres rangekort gratis som takk for hjelpen slik at dere kan trene mye golf fremover.