Det vannes og vannes

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 16. juni 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

For å øke farten på runden i Hakadal blir greenvanningen automatisk satt på når spillere entrer greenen:) Les mer i saken

Vi kan prise oss lykkelig for at vi har nok vann ( Bank i bordet ) og at fairwayer, teesteder og greener ikke tørker ut. Vi kjører nå vanningsanlegget 24 timer om og om igjen og vi bytter på å vanne greener, teesteder og greener. Farten på runden har gått litt ned og vi har fått beskjed om at runden tar litt lengre tid nå. Vi oppfordrer alle til å "gønne på" Vi har sett folk stå og vente med å slå inn på greenen fordi vanningen går. Vi oppfordrer til å slå inn og eventuelt vente med å putte. På bildet ser vi en som både slo inn og går og setter putten mellom vannstrålene:-)

Overvann utenfor greener
Når vi nå må vanne så mye vil noen områder rett rutenfor greener være veldig våte da vannet som renner av samler seg på et sted. Vi får se hvor og kan sette opp en plan for hvor vi må drenere bedre for kommende sesonger.

Lander ballen din i et sånt område har du selvfølgelig fri dropp ut av det våte området. Vi oppfordrer alle som bruker bil til å se seg godt for, ikke kjøre i eller over slike områder og aldri nærmere greenen en 15 meter.

God golfhelg til alle våre medlemmer og gjestespillere og hold farten oppe på banen!