Dårligste mai vær i manns minne….. Men like mye spill i år!

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 25. mai 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nå er Hakadalsminnet mitt kun 20 år, da jeg kom til Hakadal tidlig på 2000 tallet. Men "makan" til sesongstart med under 0 grader hver natt til langt ut i mai og nedbør så å si hver eneste dag.

Vi har hatt tralleforbud en ukes tid, stengt banen helt i flere dager og delvis andre dager. Til tross for våt bane og drittvær opplever vi stor pågang på banen og mye spill. Mange nye golfere som tok kurs i fjor og nå i år. Veldig artig med så mange nye trivelige blide fjes. Vi arrangerer 2 kurs til før ferien og det første den 5. juni er helt fullt og noen plasser igjen den 12. juni. Kjenner du noen som bør benytte muligheten den 12. juni kan du jo dele denne linken.

Det har de første 24 dagene av mai blitt spilt drøye 3000 runder, det er nøyaktig likt fjorårets runder og hadde nok vært en stor økning om ikke været har vært som det har vært. Nå går vi heldigvis tørrere og varmere tider i møte og vi gleder oss til at det blir så tørt at vi kan sende utpå golfbiler igjen. Tralleforbudet er midlertidig opphevet i dag.

Det har vært veldig vondt for oss å oppleve at våre medlemmer som er avhengig av bil for å spille golf, ennå ikke har fått spilt golf. Derfor vil vi når vi åpner for golfbil igjen alltid holde igjen en bil eller to, slik at dere som er avhengig ikke skal oppleve at dere ikke får spille golf pga alle bilene er leid ut.

Nå går vi sannsynligvis inn i noen dager med fryktelig våt bane igjen med det regnet som er meldt i morgen og helt frem til torsdag morgen. Vi har derfor blokkert banen en del og ønsker minst mulig trafikk, da vi til nå har klart å ta vare på banen til tross for like mye spill som i fjor. Er vi heldige kan vi kanskje åpne for bil over helgen igjen?

Lørdag og søndag skal det i utgangspunktet være en turnering for Norsk seniorgolf som ble avtalt i desember i fjor. Den kan utgå og det avgjøres ila dagen i dag eller i morgen formiddag. Hvis den blir avlyst vil vi åpne tidene igjen og stikk innom banestatus her på hjemmesidene da vi oppdaterer der med en gang vi vet om det blir turnering eller ikke. Er du seniorgolfer i Hakadal og medlem i NSG kan du jo delta hvis det er plasser igjen. Det kan du sjekke her for lørdag og her for søndag
OBS: Oppdatert: kl 13:40 tirsdag:  Da er det klart at det blir turnering lør og søn men det kan bli noen ledige tider utpå ettermiddagen både lørdag og søndag. Vi åpner de tidene så raskt NSG har lagd sine startlister fredag ca i 12 tiden.

Fredag 28. mai er det mulighet for en artig aktivitet ved å spille banen fra «gamle» Blå Tee som er 50 for damer og 53 for herrer og plass til 40 spillere. Se hvem som er påmeldt og meld deg selv på via turneringsmodulen i denne linken

Ønsker alle en god, tørr og varm helg når den kommer!
Tor Oddvar Torve
Daglig leder