Banen åpner fredag 30.april

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 28. april 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da er det klart for baneåpning og pga Koronaregler blir det ikke korpsmusikk og stå og hei, men åpning blir det. Les mer i saken

Da er vi klare til fredagens baneåpning.
Vi hadde håpet på forrige helg men 3-6 minus hver natt er ikke ideelt. Nå kl 06:00 er det minus 5 grader ute men flott vær. Det betyr at fairwayer ( spesielt noen hull på back ) ikke er i den kvaliteten du normalt forbinder med Hakadal. Greener er helt utrolige og har blitt sterke uten idielle vekstforhold og her har greenkeeperne våre som vanlig trylla for oss etter nok en vinter med mye fjerning av snø og is. Tusen takk!

Eneste minuset er green 18 som da har et stort område som ikke kommer som normalt. Nils Thomas resådde denne i går som du kan se her og den holdes stengt til vi får vekst og spiring. Her blir det da klippet en vintergreen til høyre for første bunker på innspillet.
Det vil være bilforbud første uka og ny vurdering gjøres rundt 8-10.mai

Stor pågang på banen

Det er mange golfere som slåss om plassen nå og vi nevner at Plussmedlemmer har 12 dager forhåndsbooking, Target 600 og sponsorer har 10 dagers booking men aksjonærer med fritt spill har 7 dagers forhåndsbooking.
Egne greenfeemedlemmer har 6 dager og gjestespillere har kun 4 dager forhåndsbooking.
Men om du er aksjonær kan du invitere med deg en gjest hvis du booker gjesten 7 dager før og det samme med de andre medlemskapene. Like mange dager som deg selv for dine gjester.

HEI HEI HEI, der informerte jeg feil, Golfbox jobber fortsatt med denne muligheten men ikke klart ennå dessverre. Så har du 7 dager er det 7 dager uansett om noen med 12 dager prøver å booke deg inn. Beklager feilinformasjonen ( Tot )

Frem til i går kunne alle med fritt spill forhåndsbooke 12 dager men fra i dag gjelder regler som nevnt over og det har selvsagt med summen man betaler for medlemskapet og en oppgradering gjøres på under et minutt ved å kontakte administrasjonen.

Kafeen vil holde åpent fra 11-18 på helger frem til normal åpning rundt 17. mai en gang.
Munnbindpåbud i både kafe og Proshop

Det meldes fortsatt noen minusgrader hver morgen fremover som betyr for oss 3-4 minus kaldere en Yr.no melder. Derfor åpner vi nå opp for booking først fra kl 11 nå i starten, men vi kan kanskje åpne opp tidligere tider hvis været tillater det så har du ikke fått starttid kan det likevel være en mulighet hvis du følger med på bookingen i Golfbox.

Vi vil klippe greener mindre enn normalt i starten men heller rulle med rullemaskin for å holde god fart på greener.

Det er fortsatt Koronaregler og de viktigste reglene i tillegg til avstand  er selvsagt å ikke ta i flaggstanga. Herregruppa har sponset helt nye stenger til oss og det er stenger som er tynnere helt nede ved hullet slik at det blir flere birdier?? Laseren som gjør det lettere å «skyte» lengden med kikkert er nå flyttet fra toppen av stanga til midt på stanga.

Raker i bunker har vi ikke ute, og vi kjører ballplassering en køllelengde i bunker og visk ut dype spor med sko og kølle!
Ballplassering 1 køllelengde på alt gress som normalt klippes nå i starten. NB: Ved regn, unngå å gå i de våte områder som ikke er spiret skikkelig.

Rangen er åpen og det nye overbygget har vært kjærkomment i disse kalde dager og vi fikk et blinkskudd i går kl 21:00 hvor det fortsatt var stor aktivtet.

Du som medlem kan kjøpe rangekort i Proshop til rabaterte priser om du ikke ønsker å bruke ditt eget bankkort.

Da er det bare å glede seg til fredag og resten av sesongen ??

NB: lokal regel, ligger du på snø er det fridropp på hele spillefeltet og ligger du ute på islagt vann er det ikke lov å hente ballen om du veier over 20 kilo??

God runde