Kurs

Får du ikke epost fra Golfbox ved turneringer?

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 18. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Golfbox sendte akkurat ut hvordan du kan løse det med din epost. Les mer i saken

Vi får et stigende antall henvendelser om spillere som ikke mottar e-post fra GolfBox.

I det siste har vi fått et økende problem med utsendinger til online.no da Telenor har gjort endringer, som også krever et endret oppsett hos GolfBox. GolfBox har funnet hvor det nå feiler, og vil rette dette. Vi sender ut systembeskjed når det er  orden.

Men, vi opplever også at de forskjellige mailutbyderne er blitt strengere med å blokkere mot spam. Flere melder om problemer med mottak av e-post, bl.a hotmail, gmail, yahoo m.fl. Det skyldes da som regel e-post oppsettet til spilleren.

E-post fanges av et spamfilter, og blir enten flyttet til mappe Uønsket/søppelpost/spam el.l., mens andre ganger blokkeres de direkte hos brukers mailutbyder. Noen har også egne eller arbeidsgivers spamprogram som blokkerer e-postene fra GolfBox. Da blir de ikke synlig i noen mappe.

** Brukerne må derfor sjekke at noreply@golfbox.dk ikke er en blokkert avsender.**

På mailutbyders Innstillinger / Alternativer for søppelpost må man da legge til noreply@golfbox.dk i listen over godkjente avsendere. Dette gjøres i brukers eget oppsett for e-post eller spamfilter. Spillere må ta kontakt med egen mail utbyder om de ikke selv får til å legge til noreply@golfbox.dk som godkjent avsender.

Klikk her for veiledning.