Velkommen! Logg inn  eller  opprett en brukerkonto

HCP/Grønt kort

SVAR 8 - QUIZ

Publisert: 5. april 2012  av Tom Wulff

HIO med ball 2, eller en annen ball.

Spørsmålet var: Kan man slå/få HIO med sin ball nr. 2/eller med en annen ball.

Dette er regelmulighet nr. 8.   Slagspill.

En vindfull dag, etter et bra utslag ligger A's ball på green 60 cm fra hullet på en helling. Hans medkonkurrents ball ligger like ved. Uten spillerens autorisasjon markerer og løfter medkonkurrentens caddie begge ballene for rengjøring. Da han legger ned A's ball legger han ved en feil ned en annen ball og tar vekk markøren. Noen få sekunder senere blåser en vindkule ballen ned i hullet. A blir ikke straffet og har HIO med en annen ball. (Decision 20-1/5).

Med vennlig hilsen

Tom Wulff
HCP-komiteen

Coca Cola
Sparebanken 1
Varingskollen Barnehage
Siteservice
Steria
Veidekke
Otra Norge
Rocfon
Comendo
Pixnord
Ischebeck
Optimera
Ahlsell
Vitus Apotek
Siemens
Din Utvikling
Nets
Olavsgaard
Thaugland
Farup
Myrhagen Sveising
MYRER VVS
Totaltekst
Ryds
alpha 2017
Mail4you.no
Spar Bemanning
Stanley Security
R.E.Gulvavretting