Velkommen! Logg inn  eller  opprett en brukerkonto

HCP/Grønt kort

SVAR 7 - QUIZ

Publisert: 4. april 2012  av Tom Wulff

HIO med ball 2, eller en annen ball

Spørsmålet var, kan man slå HIO med sin ball nr. 2/eller en annen ball?

Dette er mulighet 7, Slagspill.

Når spiller A og B kommer frem til utslagsstedet oppdager de at de blå tee markeringene er nærmere hullet enn de hvite. Konkurransen skal spilles fra blått. De antar at noe har flyttet på de blå markeringene. Siden de ikke er klar over hva de må gjøre, bestemmer de seg for at begge spiller en ball nr 2 etter regel 3-3. A annonserer at han vil at hans ball spilt fra blått utslag skal gjelde. Han spiller så først fra hvitt og ballen blir liggende på green, han slår så HIO fra blått utslagssted. Komiteen bestemmer at A's utslag fra blått utslagssted skal gjelde.

Altså HIO med ball 2/annen ball.

Med vennlig hilsen

Tom Wulff
HCP-komiteen

Slutt nå?

Dette er jo en test på om dere leser regelboken. Regelboken kan ofte spare deg for både ett eller flere slag. 
Coca Cola
Sparebanken 1
Varingskollen Barnehage
Siteservice
Steria
Veidekke
Otra Norge
Rocfon
Comendo
Pixnord
Ischebeck
Optimera
Ahlsell
Vitus Apotek
Siemens
Din Utvikling
Nets
Olavsgaard
Thaugland
Farup
Myrhagen Sveising
MYRER VVS
Totaltekst
Ryds
alpha 2017
Mail4you.no
Spar Bemanning
Stanley Security
R.E.Gulvavretting